Sanela Dropulić

Sanela Dropulić, majka četiri kćerke i uspješna preduzetnica iz Hrvatske savjetuje kako se upustiti u poslovnu avanturu

Razmišljate o pokretanju sopstvenog biznisa? Pročitajte savjete naše sagovornice koji vas mogu motivisati da počnete sa realizacijom svoje ideje.

Za portal Buka razgovaramo sa Sanelom Dropulić, preduzetnicom i voditeljkom Virtualnog ženskog poduzetničkog centra iz Zagreba. Ona je vlasnica i direktorica tvrtke Expert Product d.o.o. Zaprešić.

Sa Sanelom razgovaramo o ženskom preduzetništvu, načinima kako započeti sopstveni biznis, trenutnom stanju na tržištu, ženskoj solidarnosti, balansiranju između porodice i karijere i drugim temama.

Sanela, možete li nam reći nešto više o ženskom Virtuelnom centru koji ste osnovali u Zagrebu? Sa kojim ciljem ste ušli u ovu priču?

Iako u porastu, žensko poduzetništvo ni do danas nije dobilo ozbiljnije priznanje za obol kojega čini hrvatskom gospodarstvu. Mjerodavne institucije zaobilaze ovu rodnu podjelu, a prečesto žene ostaju zaboravljene ne samo na svom početku nego i na uzlaznom putu poslovne ideje. Upravo iz takvih zanemarivanja žena poduzetnica, rodila se ideja pokrenuti Virtualni ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr, prvi takve vrste ne samo u Hrvatskoj nego i u jugoistočnoj Europi. U tom pravcu, osim otvaranja Virtualnog ženskog poduzetničkog centra www.poduzetnica.hr, koji postoji od siječnja 2016. godine, organizirali smo cijeli niz aktivnosti na promicanju žena u poduzetništvu, ali i poduzetništva općenito.

Djelujemo kao središnja institucija, osnovana od samih poduzetnica i poduzetnika, isključivo u interesu naših članica i članova. Naša je misija ohrabriti žene na veći poduzetnički angažman u hrvatskom gospodarstvu te olakšati ulaganje u obrazovanje i učenje u poduzetničkom sektoru. Virtualni ženski poduzetnički centar lansiran je prije godinu dana kao digitalna platforma za promociju i unaprjeđivanje poslovne aktivnosti poduzetnica, te je bio i jeste usmjeren razmjeni znanja, tehnologija i inovacija
Kroz naše brojne projekte osigurali smo razmjene iskustava, stvaranje poslovnih kontakata, povezivanje i unapređenje poslovne mreže poduzetnica, kako bi im pristup i opstanak na tržištu bio što kvalitetniji, a put do uspjeha što izvjesniji. Jer nitko neće poboljšati stanje na tržištu u korist žena poduzetnica, osim samih žena koje moraju shvatiti da je samozatajan, disciplinirani rad i poslovno odricanje poželjno za poduzetnički uspjeh, ali i nepravedno dovodi do marginaliziranja svih napora koje žene ulažu u tom pravcu. Virtualni Ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr daje i dat će sve od sebe da se ta zanemarenost promijeni, a poduzetnice dobiju pozornost kakvu zaslužuju u hrvatskom društvu. Stoga ne čudi da se danas iz cijele Hrvatske javljaju buduće i sadašnje poduzetnice sa željom imati na jednom mjestu, u ovom slučaju u virtualnom svijetu svoju temeljnu instituciju koja će za njih pronalaziti sve potrebne odgovore i informacije, podupirući projekt poduzetnica.hr iza kojega – stoji marljiva ekipa.

Želja za unapređivanjem poslovnih aktivnosti, upoznavanjem i zajednički rad s ostalim kolegicama i kolegama poduzetnicima, “konzumiranje" sadržaja koje nudimo, networking, kvalitetnije povezivanje i razmjena iskustava, ali prije svega zajedničko djelovanje prema što kvalitetnijim aktivnostima na realnom tržištu – glavni su pravci našeg djelovanja zbog kojega je od svog osnutka (01. 01. 2016.) do danas Virtualni ženski poduzetnički centar okupio 2.300 članica i 73 člana. I stalno nam raste broj novopridošlih poduzetnica i poduzetnica, ne samo iz Lijepe naše, nego sve više članova bilježimo i iz Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore te Makedonije, čime je naš projekt postao i regionalni. S jednom glavnom misijom – snaženja ženskog poduzetništva, ali i poduzetništva općenito.

Koliko je danas, na našim, prostorima teško započeti biznis, uopšte upustiti se u malo preduzetnišvo, jer je svaki dan borba?

2010 godine na jednu ženu u hrvatskom poduzetništvu dolazilo je 2.6 muškaraca, a danas je ta brojka na 1.9 što dovoljno govori o porastu ženskog samozapošljavanja po principu sama svoja šefica. Žene su u hrvatskom društvu većina – po brojnosti, po obrazovanosti, po nezaposlenosti. U manjini su kada je riječ o zastupljenosti na izbornim listama političkih stranaka, pa čak i kada se plaća kazna od 50 tisuća kuna, ali i u društvenoj pozornosti, upravljačkim tijelima privatnih i državnih kompanija, po visini plaća…

Ne začuđuje stoga da sam odlučila kao poduzetnica uzeti sama stvari u svoje ruke – s prvim danom 2016.  pokrenuti platformu za unaprjeđenje poslovnih aktivnosti, povezivanje i edukaciju – Virtualni ženski poduzetnički centar www.poduzentica.hr

Hrvatskoj ima procijenjenih 50.000 poduzetnica, od čega je jedna četvrtina njih i vlasnica vlasnica trgovačkih društava, a 30 posto obrta. Prema podacima Hrvatske gospodarske komore poduzetnice ostvaruju 20 posto izvoza te 11 posto od ukupne dobiti. Imajući na umu da lijenost u poduzetništvu dolazi na naplatu odmah, a marljivost u budućnosti, mnoge žene okrenule su se samozatajno i „bez puno buke“ vlastitom biznisu, stvarajući danas jedan od najbrže rastućih segmenata hrvatske ekonomije.

Izvor: Buka.com